My photo
seorang budak biasa. yang tidak istimewa.. hanya berfikiran lain sedikit dari orang kebiasaan. minda aku sering lari. dan jiwa aku sering dikejar. roh dan jasad bergaduh semasa aku sedang mengawal situasi huru hara di sudut kotak berwarna tanpa buncu

Friday, June 3, 2011

1 rejab oh my birthday

Sabda Nabi s.a.w.: Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab,nescaya Allah muliakan kamu dengan seribu kemuliaan di hari kiamat.
Sabda Nabi s.a.w.:
Bulan Rejab Bulan Allah, Bulan Sya'aban bulanku & bulan Ramadhan bulan umatku.

Kemuliaan Rejab dengan malam ISRAK MIKRAJnya, Sya'aban dengan malam NISFUnya Ramadhan dengan LAILATUL-QADARnya.

Malam awal Rejab mustajab do'anya.(Dalam Kitab Raudhoh Iman Nawawi) 

:)) kla nak tau kita disunatkan berpuasa sepanjang bulan rejab ni.. kla puasa mendapat ganjaran yang sgt besar.. byk kelebihannya.. aku bersyukur dan berbangga dengan tarikh yang menjadi saksi kelahiran aku :)
semoga aku dalam kerahmatan allah.. dan aku harap aku menjadikan ia sebagai satu aspirasi sepanjang menjalani kehidupan di bumi yg fana ini... insyaAllah amin ya rabb....

No comments: