My photo
seorang budak biasa. yang tidak istimewa.. hanya berfikiran lain sedikit dari orang kebiasaan. minda aku sering lari. dan jiwa aku sering dikejar. roh dan jasad bergaduh semasa aku sedang mengawal situasi huru hara di sudut kotak berwarna tanpa buncu

Monday, August 30, 2010

surat dari daun

sapaan dari urat-urat yang sedia dilihat, oleh mata-mata
dari muda hingga ia sudah mereput...
dibawa bayu selepas teguh di dahanan rendang...
aku sedang tidur... terima kasih kerana mengejutku wahai sang surat...
tapi, terima kasih lagi buat pengutus surat, sang daun....

sang daun, ini kamu rupanya....
kamu rupanya surat.... tapi dulu kau nmpak gagah diatas kehijauan...
kini kau kekuningan...
mungkin dulu kau lahir ada sedikit penyakit itu...
tapi tidak mengapalah...itu bukan cerita disini..

disebalik perutusan dirimu keatasku... aku sedar aku didalam sains..
kreatif dan jujur aku nyatakan disini.. ibarat penyelidik buah epal yang jatuh dikepala....
ini teguran yang akan aku tidak persiakan darimu wahai sang daun...

- bayu yang bertiup menyebabkan daun gugur keatasku, dan aku terjaga dari tidur petang hari -

No comments: