My photo
seorang budak biasa. yang tidak istimewa.. hanya berfikiran lain sedikit dari orang kebiasaan. minda aku sering lari. dan jiwa aku sering dikejar. roh dan jasad bergaduh semasa aku sedang mengawal situasi huru hara di sudut kotak berwarna tanpa buncu

Wednesday, October 20, 2010

Menyingkapi blog

laman sosial dan blog jauh berbezakah bagi anda? ataupon blog adalah serupa dgn laman sesawang, laman sosial yg biasenya dah rutin dan menjadi kegemaran org ramai.. dan laman rumah... :p
bagi aku laman sosial yg biasa menjadi suatu trend, menjadi medium penyampaian maklumat palsu dan menjengkelkan... tapi saya sokong untuk menjadikan ia medium dakwah peluang berjihad.. (thanks 4 this).
bagi aku lagi, pngalaman aku lah..aku menjadikan laman2 yang menjadi suatu pengintraksian (ni bahasa pasar malam) terhadap org ramai merata dunia ni sebagai peluang mempromosi sesuatu yang mendatangkan / menjamin pendapatan sipi... sikit-sikit je... dan menjadikan alat perhubungan bagi rakan-rakan yang jauh atau dekat atau yg xnak jumpa dgn aku.... atau berinteraksi dgn org halimunan.. :p ade juga jadikannya sebagai promosikan diri (astagfirullah) minta-minta kita semua dijauhkan...

tiada masalah bagi yang tahu dan bijak menggunakannya... semoga penggunaannya mendatangkan faedah dan allah tak marah... akhir kata, biarlah kita tahu gunakan dgn baik bukan kita tahu guna untuk tidak baik (apa punya ucapan da... ) oklah moga kita semua baik2 je.. insyaAllah...  itu gambar sajo je bubuh... cam perkenalan lo kironyo..

2 comments:

emma jusoh said...

elelele...sj ltk kew mmg nk promot???

Rex Hanif said...

saje letak la..takkan nk letak blog ko ngehuhuhuhoo