My photo
seorang budak biasa. yang tidak istimewa.. hanya berfikiran lain sedikit dari orang kebiasaan. minda aku sering lari. dan jiwa aku sering dikejar. roh dan jasad bergaduh semasa aku sedang mengawal situasi huru hara di sudut kotak berwarna tanpa buncu

Sunday, January 9, 2011

statement!

“Bagi saya, Sesuatu hasil seni yang berjaya adalah dengan adanya idea asal ataupun mengkaji tentang karya terdahulu yang telah berjaya ataupun tidak berjaya sebelum memulakan proses penghasilan. Research adalah penting bagi setiap artis. Banyakkan lakaran idea dan berimaginasi diwaktu lapang. Berani mencuba dan tetapkan pendirian untuk satu karya terlebih dahulu. Ada kalanya karya yang kita hasilkan mungkin kebetulan sama dengan artis-artis yang lain, tetapi kita ada analisis dan kajian yang telah menjadi sumber rujukan. Kebanyakan artis yang telah berjaya, yang telah saya lihat, mereka juga ada menggunakan cara yang sama yang telah saya nyatakan. Karya yang terbaik adalah dengan adanya konsep. Konsep itulah yang bakal memperkenalkan gaya seseorang artis”. -rex hanif 2011-

No comments: