My photo
seorang budak biasa. yang tidak istimewa.. hanya berfikiran lain sedikit dari orang kebiasaan. minda aku sering lari. dan jiwa aku sering dikejar. roh dan jasad bergaduh semasa aku sedang mengawal situasi huru hara di sudut kotak berwarna tanpa buncu

Thursday, March 22, 2012

pedihsaudaraku

1.31am 220312 ep1-
aku masih berjaga bukan kerana ruang yang kurang selesa seperti mereka saudara benar ku. sudah lama setiap hari tekorban dek kekejaman bangsat! bila aku mendalami sejarah kekejaman puak itu, aku mual dengan kerenah mereka, mereka bergabung-gabung..iya...  aku sudah pun meludah kelat bila bertutur tentang kesilapan mereka. adakah mereka ada sekecil putih disudut hati. atau sampai bila-bila mereka merentap jiwa raga saudara benar ku.  kebangkitan saudaraku, saudara benarku....masih ramai tidak tahu cerita benar disana. aku berharap semuanya kita bersaudara ini mengerti, apakah disebalik kebangkitan ini... dunia diambang gelombang. harapan ku hanyalah allah. ya rabbi jauhkan saudara-saudaraku dari keperitan perang dunia (jika ia benar) 

No comments: