My photo
seorang budak biasa. yang tidak istimewa.. hanya berfikiran lain sedikit dari orang kebiasaan. minda aku sering lari. dan jiwa aku sering dikejar. roh dan jasad bergaduh semasa aku sedang mengawal situasi huru hara di sudut kotak berwarna tanpa buncu

Thursday, September 17, 2009

Mata


Mata adalah salah 1 deria yang dianugerahkan tuhan kepada kita semua, mata banyak memperjelaskan tentang masalah yang dialami oleh seseorang. Dengan mengetahui dan mengenali perihal mata dari perspektif psychology, kita akan dapat mengenal pasti apa situasi yang dialami oleh si pemilik mata itu. Mata seharusnya diberikan rehat yang secukupnya (tido) tetapi ia tidak memerlukan tido yang keterlaluan juga. Sebab… mata akan membawa masalahnya ke otak. Dan oleh kerana mata, hati ku tergoda terpesona (lirik lagu). Isu mata ni ditujukan khas kepada org2 diluar sana ( sambil2 aku nak wat assgment pasal mata nih, huhu). Nih anda perlu tahu bahawa 56.9% Rakyat Malaysia Menghabiskan Purata 8 Jam Sehari Menghadap Komputer, 1 Situasi Yang Sangat Tidak Sihat Untuk Mata taw. So sekarang nih baek la aku rehat, kurang cket pratusnyer… haha. Ok la tengkiu2..

2 comments:

Anonymous said...

56.9% tu termasuk lah anda..jgn nk ubah fakta! :P

Rex Hanif said...

ok hahaha..tapi kurang