My photo
seorang budak biasa. yang tidak istimewa.. hanya berfikiran lain sedikit dari orang kebiasaan. minda aku sering lari. dan jiwa aku sering dikejar. roh dan jasad bergaduh semasa aku sedang mengawal situasi huru hara di sudut kotak berwarna tanpa buncu

Saturday, October 16, 2010

yg sudah ditetapkan, redhakan berlalu


post to nurulshafinaz & friends
"jika ada masalah bagitau ok"
“Tiada suatu musibahpun yang terjadi di muka bumi dan tiada pula yang menimpa diri kalian, melainkan semuanya telah tertulis di Lauh Mahfuzh sebelum Kami menciptakan bumi dan diri kalian.”(QS.57:22).

Demikianlah, qalam telah berhenti dari mencatat; lembaran catatan telah dilaporkan; perkara telah ditetapkan : dan semua keputusan telah ditetapkan.“Katakanlah:’Sekali-kali tidak ada musibah yang akan menimpa kami,melainkan yang telah ditetapkan oleh Allah (di Lauh Mahfuzh) atas kami.”(QS.9:51). 
Buat kawan yang menanggung sedih, kepada kawan dan sesiapa  sahaja.. tabah dan sabar dalam menghadapi dugaannya... aku faham situasi kesedihan bila org yang terlalu disayangi pergi meninggalkan kita.. take care dan jalankan tanggungjawab kita terus-terusan.. moga rahmat allah bersama kita selamanya insyaallah
doakan untuk pemergian org tersayang :
"Ya Allah ampunilah dosanya, sayangilah dia, maafkanlah dia, sehatkanlah dia, muliakanlah tempat tinggalnya, luaskanlah kuburannya, mandikanlah dia dengan air es dan air embun, bersihkanlah dari segala kesalahan sebagaimana kain putih bersih dari kotoran, gantikanlah untuknya tempat tinggal yang lebih baik dari tempat tinggalnya, keluarga yang lebih baik dari keluarganya, pasangan yang lebih baik dari pasangannya dan peliharalah dia dari siksa kubur dan siksa neraka."
Selamat buat mereka yang mengalami musibah atas kesabaran mereka dan keredhaan mereka pada takdir Allah...

No comments: